• Nieuwsberichten VV Terneuzen

Betaal op tijd!

De inning van de contributie is inmiddels gestart.

Als het goed is heb je een mailtje en berichtje op je telefoon ontvangen. (op mail adres en telefoonnummer dat bij ons bekend is).

Voorkom problemen, zoals niet meer mogen mee trainen en geen wedstrijden mogen spelen en betaal op tijd.

Via de smartfoon is het slechts een paar klikken en je betaling is ontvangen.

Algemene Leden Vergadering

Maandag 3 oktober 2022 staat een ALV gepland.

Leden hebben hiervoor een (digitale) uitnodiging ontvangen.

Grote Club Actie van start!

Vanaf Zaterdag 24 September gaan onze jongens en meisjes weer langs de deuren om lootjes te verkopen

voor de Grote Club Actie.

Op hun boekje staat een QR code die je kunt scannen met uw telefoon en dan kom je rechtstreeks op de

online verkooppagina van deze speler/speelster.

Wil je liever het formulier invullen in het boekje, vergeet dan niet de volledige IBAN en email adres duidelijk

in te vullen om te voorkomen dat onze speler/speelster nogmaals langs moet komen.

Komt er geen speler/speelster langs de deur en wil jij VV Terneuzen toch steunen, koop dan online een lot via

onderstaande link.

Namens VV Terneuzen bedankt voor jullie steun.

VVT eerste elftal naar de zaterdag per volgend seizoen

Op maandag 12 september jl. werd tijdens een extra ledenvergadering stemmen uitgebracht op het voorstel van het bestuur om de stap te zetten met in ieder geval ons eerste elftal naar een zaterdagvereniging. De 1e selectie kan met ingang van het seizoen 2023 -2024 zogenaamd “horizontaal instromen”. Dat betekent dat met ingang van het volgend seizoen 2023-2024 de 1e selectie in de 3e klasse zaterdag speelt in Zuid 1. Promoveert de 1e selectie dit seizoen naar de 2e klasse zondag speelt het volgend seizoen in de zaterdag 2e klasse.

Het is een landelijke trend dat zondagverenigingen de overstap maken naar het zaterdagvoetbal. Ook in Zeeland zijn de afgelopen jaren de nodige voetbalverenigingen in Zeeland geswitcht naar de zaterdag.

Ook binnen onze vereniging was er met name bij de seniorenteams, discussie over een mogelijke overgang naar de zaterdag. Het vroege vertrek naar uitwedstrijden richting Brabant speelt daarbij o.a. een rol.

Wat werd gezien als voordelen van vv Terneuzen als zaterdagvereniging:

1.       We sluiten aan bij de maatschappelijke ontwikkelingen en de behoefte bij de seniorleden  (met name bij de 1e selectie). We willen daarbij de andere zondagteams de   keuze laten of ze op zaterdag dan wel op zondag willen spelen.  Voor de inschrijving van de andere seniorenteams kan nog in juni 2023 beslist worden. De gelegenheid bieden om op zondag te blijven spelen draagt bij aan het behoud van seniorleden voor onze vereniging;

2.       We verwachten meer Zeeuwse derby’s, meer beleving tijdens wedstrijden door meer bezoekers op de accommodatie en een hogere kantineomzet;

3.       Minder vervoerskosten voor 1e selectie, bij een promotie naar 2e klasse zondag zullen de uitwedstrijden zich richting Tilburg uitstrekken.

Wat zijn nog verder uit te werken aandachtspunten:

1.       Het trainingsveld zal moeten worden omgevormd naar wedstrijdveld;

2.       De speeltijden op de wedstrijddagen zullen moeten worden verruimd: eerder beginnen en mogelijk later eindigen;

3.       Er zal voor de trainingen meer gebruik moeten worden gemaakt van de grasvelden;

4.       De indeling van de kleedlokalen: passen alle teams in de kleedlokalen, mogelijk zullen we aanvullende voorzieningen moeten treffen.

We beseffen zeer zeker dat het na ruim 100 jaar als Zondagvereniging op de velden te hebben gestaan een verandering betekent. We zien de toekomst sportief tegemoet op welke dag we dan ook op de velden te vinden zullen zijn.