• Op zondag 5 maart 2023, speelde onze 1e selectie een uiterst belangrijke uitwedstrijd. We reisden met maar liefst 2 bussen naar Breda om daar te spelen tegen het team van Groen Wit. Eén spelersbus, en een supporters bus. Voorafgaand aan dit duel, stond de ploeg uit Breda op de 1e plaats in deze 3de klasse A van het zondagvoetbal. VVT stond op de 2de plek, met slechts 3 punten achterstand. Er was dus voor de Terneuzenaren veel aan gelegen om deze wedstrijd te winnen. Maar dat zou niet zo makkelijk zijn. Beide teams waren in de afgelopen onderlinge duels enorm aan elkaar gewaagd. De wedstrijd in Breda begon om 14.30 uur, en de scheidsrechter was dhr. C. van Rijswijk. Het was behoorlijk bewolkt, maar het bleef gelukkig droog tijdens het duel. In de 4de minuut noteerde ik een mooie doorbraak van Thomas Dieleman op links. Hij slalomde om enkele spelers van Groen Wit heen, maar strandde uiteindelijk. VVT probeerde in deze beginfase rustig op te bouwen van achter uit. In de 8e minuut kwam wederom Thomas Dieleman goed door. Iets hierna een schot van een speler van Groen Wit, dat nét naast het doel van VVT verdween. Mij viel op, dat de ploeg uit Breda er overal bovenop zat. De spelers uit Terneuzen kregen nauwelijks tijd om een bal aan te nemen, of er zat al een speler van Groen Wit tussen. Rond de 15de minuut werd Groen Wit iets meer aanvallender, en dat resulteerde in de 1-0, gescoord door Tijn van Galen. Dat was even een domper voor onze mannen. Maar VVT reageerde meteen, door een schot van Devano Riemens, dat door de keeper van Groen Wit werd gekeerd. Nauwelijks 2 minuten later een scrimmage voor het doel van Groen Wit, waaruit VVT bijna scoorde. De Terneuzenaren drongen ontzettend aan, met af en toe een tegenaanval van de thuisclub. Maar bij de vele pogingen van VVT, gaven de spelers van Groen Wit onze mannen geen cm ruimte. Tot nu toe kon ik nog niet een echte goede kans voor onze ploeg uit Terneuzen noteren. Wat mij opviel, was dat de ploeg van Groen Wit vaker de lange bal van achter uit gebruikte. En wonderwel viel die ook nog vaak goed! Jasper van Asten liep in de 26e minuut tegen een gele kaart aan wegens een overtreding. Iets hierna zag ik een enorme harde overtreding op Devano Riemens, maar de scheidsrechter liet gewoon doorspelen. Hij legde uit dat er op de bal gespeeld was, maar dat was naar mijn bescheiden mening hélemaal niet zo. Er waren sowieso veel vervelende overtredingen te noteren, die soms op het randje balanceerden. Bij onderlinge duels tussen spelers, gingen de mannen uit Breda er meer vastberaden in dan ons team. VVT kwam er, ondanks vele pogingen, niet echt doorheen. In de 45e minuut een langdurige blessurebehandeling van Ibrahim Aydin van Groen Wit. Hij kon weer doorspelen. Mij viel op dat de spelers van VVT teveel onderlinge duels verloren. Aan het einde van de 1e helft drong de ploeg uit Breda nog hevig aan, om te proberen de 2-0 te scoren. Maar het bleef 1-0 tot aan het rustsignaal van scheidsrechter van Rijswijk. Aan het begin van het tweede bedrijf was Thomas Dieleman van VVT geblesseerd achter gebleven in het kleedlokaal. Hij werd vervangen door Rubin van der Hooft. Het spel ging weer heen en weer. Ik zag jammer genoeg geen of een enkel afstandsschot van de kant van de ploeg uit Terneuzen. Op het veld was er toch een toename van irritatie te bemerken, en wat mij ook opviel, was dat de bank van Groen Wit bij veel beslissingen van de scheidsrechter of van de grensrechter van VVT, overdreven reageerde. In de 59e minuut een wissel bij Groen Wit. Ook bij VVT een wissel: Leco de Jonge er uit, en Dion Schoonakker er in. In de 61e minuut zag ik bij een aanval van VVT, dat Devano Riemens een bal teruglegde op Jonathan Constansia, die aan kwam stormen, en die de bal vol raakte. Die bal verdween tussen een aantal benen van verdedigers van Groen Wit en uiteindelijk belandde hij in het doel! 1-1! De keeper van Groen Wit zag er bij dit doelpunt ook niet al te best uit. Er vielen weer veel, vaak onnodige, overtredingen te noteren. Dit was allemaal zo rond de 70e minuut. In de 75e minuut gaf Rubin van der Hooft een uitstekende voorzet, maar jammer genoeg stond er geen speler van VVT voor het doel van Groen Wit om daar iets mee te doen. In de 77e minuut leek Groen Wit de 2-1 te gaan scoren, maar daar stak onze keeper Jeremy Geensen, met een werkelijk schitterende redding, een stokje voor. En enkele minuten daarna herhaalde hij deze actie, toen hij wederom met een sublieme redding op een keihard schot van een speler van Groen Wit redding bracht. De wedstrijd bloedde langzaam dood, en er gebeurde nog weinig. De stand van 1-1 bleef staan, en daar hadden beide ploegen weinig aan. We kunnen wel zeggen, dat we niet verder achterop zijn geraakt, en dat het verschil met Groen Wit 3 punten blijft. De competitie is nog niet voorbij, maar onze ploeg zal toch moeten proberen om zoveel mogelijk duels te winnen in de rest van deze jaargang, en dan maar hopen op een misstap van Groen Wit. Komend weekend, op zondag 12 maart aanstaande, speelt VVT een thuiswedstrijd. Tegenstander is dan vv Hoeven. Deze club won vandaag, 5 maart, thuis van vv Clinge met 3-1. Ik wens alvast de gehele ploeg en de technische staf ontzettend veel succes met die wedstrijd op 12 maart, thuis tegen de ploeg uit Hoeven! Tenslotte nog een woord van dank aan alle supporters, die de moeite hadden genomen, om met een extra ingezette bus, de ploeg naar Breda te volgen en daar aan te moedigen. Het bestuur van Groen Wit viel dit ook op, en spraken ook hun bewondering hierover uit. Onze trainer Hubert van den Hemel kwam na afloop van het duel nog in de supportersbus en hij bedankte iedereen voor de geweldige steun en sprak ook namens het gehele team van VVT!

Andere uitslagen in deze 3de klasse waren vandaag als volgt: DSE-Hontenisse: 3-1, Hoeven-Clinge: 3-1, Schijf-Steen: 0-1, Wernhout-Philippine: 1-2, en Zundert-HVV’24: 1-3.

De stand in deze klasse is na vandaag als volgt:

Groen Wit

Hoeven