• Op zondag 1 mei 2022 speelde onze 1e selectie een thuisduel tegen VVR uit Rijsbergen. Eerder dit seizoen hadden we al de uitwedstrijd gespeeld en met 1-4 gewonnen. Afgelopen zondag, 24 april, speelde VVT nog een uitduel tegen Victoria’03 en verloor met 2-0. VVR speelde op die dag thuis tegen Schijf en verloor met 2-3. Op de ranglijst, voorafgaand aan dit duel stond VVT op de 6de plek, met 34 punten uit 19 duels. VVR stond op de 13de en voorlaatste plek, met slechts 10 punten uit 20 duels. Je zou zeggen dat dit makkelijk te doen was, maar in deze klasse zie je soms de gekste uitslagen.

De wedstrijd begon om 14.30 uur, de scheidsrechter was dhr. M. Koster, en de pupil van de week was Lukas Konjetic, speler bij JO10-2. Lukas is keeper. VVT begon toch enigszins gehandicapt aan dit duel. Devano Riemens met vakantie, Bert den Hamer geblesseerd, Jelle Morcus geblesseerd, Jamie Rademaker geblesseerd, Rob de Pooter geblesseerd, en Justin Poppe ziek. In de 5de minuut was het bijna 1-0 voor de thuisclub. In de eerste 10 minuten was de ploeg uit Terneuzen meer in de aanval, maar was nog zoekende. In de 10de minuut loste Milan Daemen een schot, maar dat werd gepareerd door onze keeper Jeremy Geensen. Af en toe viel er een tegenstoot van VVR te noteren, en in de 12de minuut een slordig moment in de verdediging van VVT, maar de ploeg uit Rijsbergen profiteerde daar niet van. Ayden Davies van de thuisclub had een mooie rush op rechts, en hij leverde een hard schot af, maar de keeper van VVR, Bram Janssen, bracht redding.

VVT bleef aanvallend vooralsnog zonder resultaat. In de 19de minuut sloeg het noodlot toe voor de ploeg uit Terneuzen, toen Jasper van Asten in het 16-metergebied een overtreding zou hebben gemaakt op een aanvaller van VVR! De nr. 9 van VVR, Joris van den Ham, nam plaats achter de bal om het vonnis te voltrekken. Maar wie bracht redding?? Jawel, onze keeper Jeremy Geensen, die de goede hoek koos!! Het bleef bij 0-0. Daar kwam VVT even goed weg. Het spel bleef op en neer gaan. Onze mannen hadden toch ook moeite om de openingen te vinden. In de verdediging van VVT viel me één speler in het bijzonder op: Jasper van Asten. Die verdedigde echt medogenloos!! Eigenlijk zoals altijd. En laat nu juist diezelfde Jasper van Asten de speler zijn die de 1-0 voor VVT scoorde!! In de 26e minuut nam Marc Verwei een corner, Jasper van Asten liep goed in, en kopte de bal keihard in het doel! Wat een schitterende goal! 2 Minuten later verrichtte onze keeper Jeremy wederom een uitstekende redding, op een inzet die wel haast zeker de gelijkmaker had betekend. In de 30e minuut wederom een oogstrelend schot van Ayden Davies, vanaf rechts, waar de keeper van VVR de nodige moeite mee had. De laatste 15 minuten van de 1e helft gebeurde er weinig tot niets van beide kanten. VVT gaf de ploeg uit Rijsbergen soms wel erg veel ruimte om een aanval op te zetten. Wat opviel was dat bij het team van VVT Sinan Coban nauwelijks in het spel betrokken werd. Hij was haast onzichtbaar. In de 45e minuut noteerde ik nog een schot van Imre Timmerman van VVR, dat ver over ging. De rust brak aan.

Na de rust had bij VVR Joris van den Ham het veld verlaten en werd vervangen door Friso Bosma. Kort hierop een onsportief gebaar van Imre Timmerman van VVR, toen hij de bal hard tegen de op de grond liggende Marc Verwei schoot. Hij ontving dan ook een gele kaart. In de 66e minuut een wissel bij VVT: Marc Verwei er uit, en Dyson Uijtdewilligen er in. Ook een wissel bij VVR: Dave Peeters er uit, en Sven Roelands er in. 6 Minuten hierna viel de 2-0 voor VVT: Bart van Hanegem rukte supersnel op vanaf rechts richting het doel van VVR. Hij dacht niet lang na en loste een schot, dat precies in de kruising paste! Wat een beauty van een doelpunt. Zoek dat doelpunt maar eens op bij de foto’s. Ik drukte werkelijk op het juiste moment op de ontspanknop en dat leverde een prachtige foto op. 2 Minuten hierna maakte Sinan Coban aan alle onzekerheid een einde, toen hij via een droog schot de 3-0 liet aantekenen!! De ban was definitief gebroken en de buit leek wel binnen. Dion Schoonakker verliet het veld en werd vervangen door good old Jarno Waebeke. Dit was al in de 86e minuut. Daarna gebeurde er niet veel meer om te vermelden en beide teams speelden het duel uit. 3 Punten erbij, waardoor VVT nu op een totaal van 37 punten komt, en op de ranglijst op de 6de plek blijft staan. Nog 6 wedstrijden te gaan, en dan gaan we de nacompetitie in. Laten we ons daar nu maar helemaal op gaan richten.

Komende week, op zaterdag 7 mei, speelt VVT een streekderby, uit tegen vv Philippine. Aanvang: 19.30 uur. Ik wens dan ook de gehele selectie en de technische staf ontzettend veel succes met deze wedstrijd tegen vv Philippine. Nog een tip, die ik al eens eerder heb gegeven: Als u bij het bekijken van de foto’s op een foto afzonderlijk klikt, dan krijgt u die foto vergroot te zien, en als u weer op die grote foto klikt springt die weer naar klein. Zo kunt u dat met iedere foto doen!

Andere uitslagen in deze klasse waren vandaag als volgt: Hoeven-Philippine: 3-0, Sprundel-HVV’24: 1-1, Zundert-DSE: 3-1, Schijf-UVV’40: 1-0, en Clinge-Victoria’03: 1-4.

De stand in deze klasse is na vandaag als volgt:

Victoria’03

Clinge